zondag 5 maart 2017

Seminyak

 La Plancha beachclub



Zoals in een eerder berichtje geschreven hebben we een hele mooie villa in Seminyak gevonden wat de hele bende van 8 plus 3 ons huisje kan noemen tijdens de vakantie. Onze villa ligt op 15 minuten wandelen van het strand en ligt vlakbij Jalan Laksmana, de "eatstreat" in het Oberoi district.

Via de Wikitravel website vond ik de onderstaande plattegrond van Seminyak waar je een eerste indruk krijgt van hetgeen er in Seminyak te zien of te doen is.


Seminyak plattegrond
In mijn zoektocht over het internet via sites als Wikitravel en diverse Blogs om te kijken wat er zo allemaal te beleven valt in Seminyak wordt er veel gesproken over de trendy kant van de stad met mooie winkels, heerlijke eettentjes en lange uitgerekte stranden. Maar daarnaast is het ook de plek om op zoek te gaan naar de verschillende Spa mogelijkheden en wellicht een Balinese massage als we even extra tot rust willen komen.

Bij het zoeken was er een plek welke direct mijn aandacht trok, La Plancha. Een strandtent die je kan vinden in de straat genaamd, Jalan Pantai op 28 minuten lopen vanaf onze villa (routebeschrijving). La Plancha is een heerlijke relaxte hotspot die niet te vergelijken is met andere luxe strandtenten die je ook volop kan vinden in Seminyak.
La Plancha
De relaxte sfeer en lekkere tapas zonder luxe strandstoelen met alle vrolijke kleurige zitzakken maakt mij gelijk vrolijk (zie ook de bovenstaande foto). Op deze plek zijn ook veel surfers te vinden en wie weet, wellicht een mooie plek voor Jamie om een surfles te nemen wat ze zo graag wilt.
Daarnaast kan je hier rond 17:00 uur ook de mooie zonsondergang ervaren waar het Westen van Bali bekend om staat.
Zie je ons al zitten in zo'n zitzak? Biertje, wijntje, cocktailtje, sapje erbij en met de bende van 11 genieten van het adembenemende kleurspel in de lucht. Wat kan je al genieten terwijl je nog niet eens op vakantie bent 😅.

 Potatohead Beach Club
Potato Head Beach Club
Als ik de verhalen op het internet moet geloven dan is de mooiste beachclub van Bali, Potato Head Beach Club, 25 minuutjes lopen vanaf onze villa (routebeschrijving)  Een beachclub annex restaurant gestyled met oude shutter deurtjes en een retro interieur uit de jaren 50 met daarbij ook nog eens een mooi zwembad.
Pura Petitenget
Naast genieten op het mooie strand kan je bij het strand in Seminyak ook een mooie tempel vinden, de Pura Petitenget op Jalan Petitenget, 10 minuten lopen vanaf onze villa (routebeschrijving). Het is een kleine Balinese Hindoeïstische tempel die bekend staat vanwege haar ceremonies op het strand. Deze tempel dateert terug naar de 16de eeuw en is een van de tempels die een belangrijke link vormen in de tempels langs de West kust tussen Pura Uluwatu en Pura Tanah Lot.

Ik verwacht dat ik in de aankomende tijd nog wel meer mooie plekken tegen zal komen binnen of buiten Seminyak, maar voor nu is dit een mooie eerste indruk. Een indruk waardoor ik zou willen dat het al augustus is.

De volgende locatie welke ik uit mijn blog van 26 februari, "De pracht van Bali", zal gaan onderzoeken en uitschrijven is de Pura Luhur Uluwatu Tempel.

Hieronder heb ik een greep gedaan uit een paar handige websites over Seminyak waar ik de informatie vandaan gehaald heb:
Your Little Black Book - leuke blog met verschillen verhalen, ervaringen en suggesties voor diverse hotspots.
Wikitravel - zeer complete website met informatie voor site-seeing, eten, strand, Spa, echt van alles.
Indonesie reisvormen - website geeft via verschillende pagina's een goed overzicht van de verschillende mogelijkheden op Bali. Zo ook een overzicht van een groot aantal tempels welke er te vinden zijn.

0 reacties:

Een reactie posten

 
Blogger Templates